Friday, October 2, 2015

MENJAHIT LA PULAK!!!


Tak ada tak der ribut,tak der angin.... tetiba jer datang minat untuk menjahit... Bermula detik minat ni bila  officemate bercerita terujanya dia nak beli mesin jahit,dan bercerita betapa bestnya kalau dapat menjahit baju sendiri..  tiba2 minat menjahit tu didatangkan kepada saya.  Apa taknya sekarang ni upah menjahit kadang tu lebih mahal daripada kain yang dibeli.
Sebenarnya saya memang tidak suka menjahit ... kat sekolah dulu ada gak kena menjahit apabila terlibat dalam Pergerakan Puteri Islam. Tapi sebab tak der minat tak pernahnya saya terfikir untuk memiliki mesin jahit sendiri. 
Sebenarnya MINAT lah yang mendorong kita untuk melakukan yang terbaik.  Kita akan berusaha dengan cara belajar dan mencari dana mencari ilmu yang berkaitan dengan minat kita tu.  So the key is MINAT mesti disususli dengan USAHA barulah KEJAYAAN akan di capai. 

Bila mesin jahit dah dibeli, mulalah menggoogle macam mana nak decorate ruang jahitan pula.. Ni beberapa gambar yang saya google ..memang cantik dan saya masih berusaha untuk menjadikan ruang jahitan saya seperti ini. 



Setakat ini ruang jahitan saya hampir 70% sama degan yang ini. Suka dengan warna putih dan nampak kemas jer... I like I like... 


Beberapa ruang-ruang menjahit yang simple dan mudah yang menarik hati untuk dijadikan sumber idea.







Nanti saya akan update post ni dengan memasukkan gambar ruang jahitan saya yer.. 

No comments:

Post a Comment