Thursday, October 9, 2014

Raya Tahun Ini ...2014

Raya tahun ini saya dan keluarga beraya lagi di Kelantan. Memang itu lah rutin di hari raya. Memandangkan suami adalah anak tunggal persiapan hari raya terutamanya persediaan juadah akan diuruskan oleh saya.

Tahun2 pertama perkahwinan terasa sangat berbezanya kerana perbezaan cara, bahasa, jenis makanan dan lain-lain lagi antara negeri di selatan tanah air dan negeri yang mendapat gelaran serambi Mekah ini.  Sehingga pada awalnya dahulu pernah saya berkata sendiri, janganlah nanti anak2 mengikut jejak saya kerana perbezaan tersebut membuatkan diri rasa terasing.....
Namun itu cerita 10 tahun dulu.   Kini semuanya bertukar menjadi sesuatu yang berharga. Sesungguhnya pengalaman itu mendewasakan kita. SYUKUR YA ALLAH...


Saya sentiasa berdoa agar ALLAH sentiasa memberikan saya kesihatan yang baik, anak2 yang menyenangkan agar bahtera yang kami bina berkekalan hingga JannahMu. 
Itulah tujuan dan destinasi dambaan  kita semua....




No comments:

Post a Comment